Glitter Words

Wednesday, June 25, 2008

salam

dah lama tak menjengah blogku ini.
Awal pagi khamis lepas mak aku telah dimasukkan ke hospital klang akibat tiada gula dalam badan.
Aku mendapat call dari adikku pada pukul 2.04 pagi, hatiku cemas melihat nama adikku tertera pada skrin hp..aku dah agak ini mesti pasal mak.Adik bgtau mak tak sihat..mak dah macam org kena strok.Takotnya aku...menangis aku dibuatnya..macam2 yang aku fikir. Pukul 8 pagi suami gi jenguk mak di hospital.Pagi tu aku terima sms dari suami mengatakan keadaan mak OK tapi aku cam tak percaya kot2 suamiku nak sedapkan hati aku je..terus aku call dia. Alhamdulillah mmg betul..sempat aku bercakap ngan mak sambil menangis2..dalam pada tu sempat aku leter kat mak lagi.."tu lah mak..pantang sgt makan sampai dah takde gula dalam badan tu."
Mak dikesan menghidap penyakit darah tinggi dan kencing manis awal tahun ni..sejak sakit mak kurang berselera makan dah tu berpantang sgt..takot nak makan itu ini.
Malam kelmarin aku menjaga mak di hospital, sebelum ni adik jaga 2 malam, lepas tu anakku si naim lak menjaga neneknya..malam tadi adik angkatku take over. Risau nak tinggalkan mak sendirian..sbb tekanan darah mak tak stabil..kejap naik kejap turun..kalo naik sampai 200/100. Mak mmg dah rungsing lama2 kat hospital..asyik baring je..jalan pun kalo nak ke toilet sbb doktor tak bagi mak jalan2.
Alhamdulillah pagi ni aku dengar cerita dari adik angkatku mengatakan mak dah boleh keluar hari ni..seronok ler mak. BP mak tadi 160/90..gula 10.1..ikot kan BP yg ok 130/80, gula dlm 6. Kata nurse..sepanjang hayat mak kena bergantung dgn ubat2an.
Insyaallah lps ni aku nak bawak mak gi buat terapi, cuba pulak rawatan alternatif.
Semoga mak sembuh sepenuhnya. Aminn

No comments: